چاپ        ارسال به دوست

عبور از تنظیم‌گری متمرکز به سمت تنظیم‌گری مشارکتی با مردم در حوزه تجارت الکترونیکی
رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در گفتگو با برنامه روی خط خبر؛

عبور از تنظیم‌گری متمرکز به سمت تنظیم‌گری مشارکتی با مردم در حوزه تجارت الکترونیکی

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در گفتگو با برنامه روی خط خبر؛

عبور از تنظیم‌گری متمرکز به سمت تنظیمگری مشارکتی با مردم در حوزه تجارت الکترونیکی

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (مرکز تتا)، امین کلاهدوزان رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در گفتگو با برنامه روی خط خبر رادیو اقتصاد با اشاره به رشد مثبت و قابل توجه این حوزه در دو سال گذشته، گفت: در دو سال گذشته رشد قابل توجهی در حوزه تجارت الکترونیکی در کشور تجربه شده است.

وی در ادامه افزود: در سال 1401 شاهد یک رشد 50 درصدی در این حوزه بودیم و البته در سال گذشته نیز یک رشد قابل توجه در این حوزه بدست آمد که نشان از عزم جدی دولت در حمایت از کسب و کارهای تجارت الکترونیکی و برطرف نمودن موانع دارد.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با اشاره به فضای کسب و کار تجارت الکترونیکی، تصریح کرد: فضای کسب و کارهای تجارت الکترونیکی البته فضایی جذاب و مناسب برای فعالین این زیست بوم است.

وی در این گفتگو، گفت: با این وجود با برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری انجام‌شده در مرکز توسعه تجارت الکترونیکی فاصله داریم و اگر برخی موانع این مسیر در حوزه مقررات و غیره برطرف شود می‌توان این رشد را افزایش داد.

کلاهدوزان با تاکید بر همگرایی بیشتر برای تصمیم‌گیری در این حوزه، اظهار داشت: تعدد مراکز تصمیم‌گیرنده و اعمال‌کننده مقررات در ارتباط با شرکت‌های فعال در حوزه تجارت الکترونیکی از موانع بزرگ در این بخش است و حرکت شرکت ها را سخت می‌کند.

وی در ادامه افزود: بحث‌های تجارت الکترونیکی بخاطر ماهیت آن که یک ماهیت تار و پودی است در تمام حوزه‌ها از جمله فروش الکترونیکی، سلامت الکترونیکی، گردشگری الکترونیکی و غیره وجود و فعالیت دارد به همین جهت باید تعامل با این شرکت ها را افزایش داد.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با اشاره به همکاری بین تشکل‌های مردمی و دولت، گفت: البته قانونگذار در مسئله نظام صنفی اجازه داده است که اتحادیه‌ها در تنظیم‌گری و نظارت مشارکت نمایند، اگر بتوان این همکاری بین تشکل‌های مردمی و دولت را برقرار نمود، قطعا موانع ذکر شده برطرف خواهد شد و از جمله نمونه‌های این همکاری و همراهی، مسئله حوزه سلامت الکترونیکی است که وزارت بهداشت این مسئله را پذیرفت و روبه جلو حرکت کرد.

وی در گفتگو با این برنامه رادیویی، تصریح کرد: باید با همراهی مدیران دولتی و دستگاه‌ها، از یک تنظیم‌گری متمرکز به سمت یک تنظیم‌گری مشارکتی با مردم حرکت نمود یعنی مردم در اعمال مقررات، نظارت و سازماندهی این فعالیت اقتصادی دخیل شوند.

کلاهدوزان در پایان بر ضرورت همگرایی میان دولت و شرکت‌های خصوصی فعال در حوزه تجارت الکترونیکی تاکید کرد و گفت: همگرایی میان دولت و شرکت‌های خصوصی فعال در حوزه تجارت الکترونیکی در حال تکامل است و اثرات این تکامل کاملا مشهود است و امیدواریم سال 1403 شاهد اتفاقات مثبتی در این راستا باشیم.


١٠:٢٦ - پنج شنبه ٦ ارديبهشت ١٤٠٣    /    شماره : ٦٦٢    /    تعداد نمایش : ٣٩٥